استفاده از آویشن کوهی برگ پهن برای جلوگیری از موخوره

آویشن کوهی برگ پهن که در کنار سایر بیوسیدها مانند کارواکرول استفاده می شود، دارای خواص ضد میکروبی قوی است.

یک مطالعه در سال 2010 نشان می دهد که تیمول می تواند مقاومت باکتریایی را به داروهای رایج از جمله پنی سیلین کاهش دهد.

پشه ببر بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب شرقی آسیا است از دهه 1990، این بیماری در سراسر جهان پخش شد و حامل ویروس نیل غربی، تب زرد، آنسفالیت سنت لوئیس، تب دنگی و تب چیکونگونیا بود.

گروهی از دانشگاه ملی Chungbuk در کره جنوبی گزارش دادند که ترکیبی از تیمول، آلفا ترپینن و کارواکرول در از بین بردن لارو پشه ببر موثر است.

محققان دانشگاه بلگراد صربستان دریافتند که عصاره آبی به دست آمده از آویشن وحشی در آزمایشات روی موش ها باعث کاهش فشار خون می شود.

موش‌ها به فشار خون بالا به روشی مشابه افراد پاسخ می‌دهند، بنابراین یافته‌ها ممکن است پیامدهایی برای انسان‌ها داشته باشد.

با این حال، برای اثبات مهم بودن داده ها، آزمایشات بیشتری مورد نیاز است.

تیمی در مرکز مطالعات علوم دامی و دامپزشکی پرتغال، فعالیت ضد میکروبی اسانس های استخراج شده از طیف وسیعی از گیاهان معطر، از جمله روغن آویشن را مورد مطالعه قرار دادند.

آنها گزارش دادند که روغن آویشن، حتی در غلظت‌های پایین، به عنوان یک نگهدارنده طبیعی محصولات غذایی در برابر چندین باکتری متداول موجود در مواد غذایی که باعث بیماری انسان می‌شوند، بالقوه است.

یک مطالعه لهستانی روغن آویشن و روغن اسطوخودوس را آزمایش کرد و آنها مشاهده کردند که روغن آویشن در برابر سویه‌های مقاوم باکتری‌های استافیلوکوک، انتروکوک، اشریشیا و سودوموناس مؤثر است.

مطالعه ای که در لیسبون پرتغال انجام شد، نشان داد که عصاره آویشن ماستیک ممکن است از افراد در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کند.

قارچ کاندیدا آلبیکنس (C. albicans) یکی از علل شایع عفونت های مخمری در دهان و واژن است، یک بیماری عود کننده به نام “برفک”.

محققان دانشگاه تورین ایتالیا دریافتند که اسانس آویشن به طور قابل توجهی باعث افزایش تخریب قارچ C. albicans در بدن انسان می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.