کیسه فریزر آسان مصرف برای استفاده افراد تن پرور تولید شده است

بر اساس تجزیه و تحلیل واشنگتن پست، در نتیجه استفاده زیاد از مواد شیمیایی سمی در این فرآیند.

50 برابر آلودگی آب بیشتر از تولید کیسه فریزر آسان مصرف است که در نتیجه سمیت بیشتری برای انسان و محیط زیست ایجاد می کند.

نسبت به کیسه های HDPE و در حالی که 66 درصد کاغذ و مقوا بازیافت می‌شوند، فرآیند بازیافت به مواد شیمیایی بیشتری برای حذف جوهر و بازگرداندن کاغذ به خمیر نیاز دارد که می‌تواند بر اثرات زیست‌محیطی کاغذ بیفزاید.

یک مطالعه اسکاتلندی در سال 2005 همچنین نشان داد که کیسه های کاغذی در مصرف آب، اسیدی شدن اتمسفر و اتروفیکاسیون بدنه های آبی که می تواند منجر به رشد جلبک ها و کاهش اکسیژن شود، امتیاز ضعیف تری نسبت به پلاستیک دارند.

یک مطالعه دانمارکی با مقایسه LDPE، پلی پروپیلن، کاغذ سفید شده و سفید نشده، و کیسه های پنبه ای و چند مورد دیگر، نشان داد که کیسه های LDPE کمترین تأثیر زیست محیطی را دارند.

کیسه های کاغذی سفید نشده از نظر پتانسیل گرمایش جهانی با کیسه های LDPE برابری می کنند.

اما اثرات زیست محیطی کاغذ سفید شده به طور قابل توجهی بیشتر از کاغذ سفید نشده بود – یک کیسه کاغذ سفید شده باید 43 بار مورد استفاده مجدد قرار گیرد تا اثرات زیست محیطی LDPE برابر شود.

بخشی از تاثیرات زیست محیطی کیسه های کاغذی به دلیل وزن 6 تا 10 برابری آنها نسبت به کیسه های پلاستیکی است، بنابراین حمل و نقل و توزیع آنها به سوخت و هزینه بیشتری نیاز دارد.

یک تخمین حاکی از آن بود که برای حمل همان تعداد کیسه کاغذی که با یک کامیون پر از کیسه های پلاستیکی می توان حمل کرد، هفت کامیون لازم است.

حجم آنها همچنین فضای بیشتری را در موجودی ها و محل های دفن زباله اشغال می کند.