نویسنده که از کارتریج شیر ارهمی kwc برای چاپ کتاب هایش استفاده می کند

کارتریج شیر ارهمی kwc جوهر افشان از جوهر مبتنی بر رنگ حل شده در آب یا گلیکول ساخته شده است. این کارتریج ها مایع را به صورت قطرات دقیق ریز از نازل روی کاغذ می پاشند. کارتریج های جوهر افشان دارای ریزتراشه های داخلی هستند که اسپری جوهر را برای چاپ دقیق کنترل می کند.

این کارتریج ها از جوهر غلیظی استفاده می کنند که برای چاپ اسناد و عکس ها در خانه مناسب است. یک کارتریج می تواند تقریباً 300 تا 400 صفحه را چاپ کند. این چاپگرها می توانند بر روی انواع صفحات از جمله صفحات براق و حتی پارچه چاپ کنند.

پرینترهای جوهر افشان فشرده هستند و هزینه کمتری نسبت به چاپگرهای لیزری و مخزن جوهر دارند. با این حال، کارتریج های جوهر افشان بسیار گران هستند. در برخی موارد، کارتریج ها ممکن است بیشتر از قیمت چاپگر برای شما هزینه داشته باشند.

این کارتریج ها طراحی مهر و موم شده ای دارند و اکثر آنها از شارژ مجدد پشتیبانی نمی کنند. جوهر ضخیم کارتریج‌های جوهر افشان پس از ماه‌ها خشک می‌شوند و بی‌فایده می‌شوند. همه اینها در کنار هم می تواند استفاده از چاپگر جوهر افشان را در صورت عدم استفاده نسبتاً گران کند.

چاپگر دستگاهی است که متن و خروجی گرافیکی را از رایانه می پذیرد و اطلاعات را به کاغذ، معمولاً به برگه های کاغذی با اندازه استاندارد 8.5 در 11 اینچ منتقل می کند. چاپگرها از نظر اندازه، سرعت، پیچیدگی و هزینه متفاوت هستند. به طور کلی، چاپگرهای گران‌تر برای چاپ‌های مکرر یا چاپ رنگی با وضوح بالا استفاده می‌شوند.

چاپگرهای رایانه شخصی را می توان به چاپگرهای ضربه ای یا غیر ضربه ای متمایز کرد. چاپگرهای اولیه چیزی شبیه به یک ماشین تحریر خودکار کار می کردند، با یک کلید که برای هر کاراکتر چاپ شده یک اثر جوهری روی کاغذ ایجاد می کرد. چاپگر ماتریس نقطه‌ای، یک چاپگر ضربه‌ای که هر بار به کاغذ ضربه می‌زند، یک گزینه کم‌هزینه محبوب بود.

شناخته شده ترین چاپگرهای غیر ضربه ای چاپگر جوهر افشان و چاپگر لیزری هستند. جوهر افشان جوهر را از یک کارتریج جوهر در فاصله بسیار نزدیکی به کاغذ اسپری می کند، در حالی که چاپگر لیزری از یک پرتو لیزر منعکس شده از یک آینه برای جذب جوهر (به نام تونر) به مناطق انتخاب شده کاغذ استفاده می کند. .