عوامل به دست آوردن و استفاده از چرم

چرم، پوست حیوانات و پوست هایی که برای حفظ آنها با مواد شیمیایی فرآوری شده اند و برای استفاده به عنوان لباس، کفش، کیف دستی، مبلمان، ابزار و وسایل ورزشی مناسب هستند.

اصطلاح پوست برای تعیین پوست حیوانات بزرگتر (مانند چرم گاو یا پوست اسب) استفاده می شود، در حالی که پوست به پوست حیوانات کوچکتر (مانند پوست گوساله یا بچه بچه) اشاره دارد. فرآیند نگهداری به کار گرفته شده یک درمان شیمیایی به نام دباغی است که پوست فاسد شدنی را به ماده ای پایدار و غیر پوسیده تبدیل می کند.

عوامل برنزه کننده شامل تانن های گیاهی (از منابعی مانند پوست درخت)، نمک های معدنی (مانند سولفات کروم) و روغن ماهی یا حیوانی است. اگرچه از پوست حیوانات متنوعی مانند شترمرغ، مارمولک، مارماهی، ماهی و کانگورو استفاده شده است، چرم طرح دار رایج تر از هفت گروه اصلی می آیند: گاو، از جمله گوساله و گاو. گوسفند و بره؛ بز و بچه؛ حیوانات اسب، از جمله اسب، قاطر، و گورخر. بوفالو؛ خوک و گراز؛ و حیوانات آبزی مانند فوک، شیر دریایی، نهنگ و تمساح.

هدف از این مطالعه کشف سطح دانش، استفاده و نگرش مصرف کنندگان مد در مورد چرم و جایگزین های آن بود. دو دسته جایگزین چرم شامل چرم خام تبریز (بیشتر با پوشش های پلاستیکی ساخته شده) و جایگزین چرم سازگار با محیط زیست (موادی که برای محیط زیست “مناسب” هستند.

با یک نمونه آسان (N=11) از دانشجویان/مصرف‌کنندگان طراحی مد، داده‌ها از طریق پرسشنامه با سؤالات باز و بسته، شامل سؤالاتی در مورد دانش و تجربه شرکت‌کننده در خرید چرم و محصولات جایگزین چرم جمع‌آوری شد. دانش آنها در مورد پردازش چرم نیز مورد سوال قرار گرفت.

نتایج کلیدی این بود که شرکت کنندگان دیدگاه ها و نگرش های مختلفی در مورد استفاده از چرم گوسفندی رنگی و جایگزین های چرم داشتند. اکثر آنها بیش از یکی از جایگزین های چرم سازگار با محیط زیست را که در پرسشنامه ذکر شده بود نشنیده بودند و بیشتر آنها از فرآیند تولید چرم آگاهی نداشتند. کسانی که دوره‌های نساجی را گذرانده بودند، قبلاً اظهار داشتند که چرم و/یا جایگزین‌های آن را بسیار کم یا اصلاً پوشش داده‌اند.

این یافته‌ها پیامدهایی برای ذینفعان مختلف از جمله تولیدکنندگان جایگزین چرم، برنامه‌ها و مدرسان مد، تولیدکنندگان کتاب‌های درسی و مؤسسات خرده‌فروشی دارد. نیاز به تعریف اصطلاحات خاص برای توضیح تفاوت بین جایگزین های چرمی که از سموم پلاستیکی استفاده می کنند در مقابل جایگزین های چرمی که برای محیط زیست بهتر هستند، کشف شد. اصطلاحات جایگزین چرمی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گرفتند که می‌توانست مصرف‌کنندگان را با آنچه که واقعاً خریداری می‌کنند گیج کند.

نتیجه این بود که تولیدکنندگان جایگزین چرم گاوی ضخیم می‌توانند از این یافته‌ها برای درک نیاز به آموزش بهتر مصرف‌کنندگان خود استفاده کنند. برخی از آموزش هایی که می تواند شامل شود، قرار گرفتن در معرض مشخصات محصولات آنها از نظر ساخت و ساز و اجزای مورد استفاده در رابطه با نگرانی های زیست محیطی و پایداری است. این اطلاعات خاص به طور گسترده در دسترس مصرف کنندگان نیست و آموزش بیشتری لازم است.

  • منابع:
    1. Knowledge of Leather Alternatives: An Exploratory Study: Implications for Education
  • تبلیغات: 
    1. آیا با کمک گرفتن از موجودات فضایی می توان ثروتمند شد
    2. استفاده از توپ در طراحی دکوراسیون داخلی!
    3. عجیب ترین نخ پنبه جهان در اهرام ثلاثه ی مصر وجود دارد
    4. اولین کیسه فریزر عجیبی که از پوست مار ساخته شده