رول دارچین که در چای های مختلف تغییر رنگ می دهد

دارچین، یکی از معروف ترین و وسوسه انگیزترین ادویه ها، از سیلان سرچشمه می گیرد رول دارچین در بسیاری از غذاها در سراسر جهان استفاده می شود و دارای خواص دارویی است.

دارچین پوسته داخلی خشک شده و نورد شده درخت دارچین است بقیه پوست به رول دارچین معروف آسیاب می شود دو نوع رول دارچین وجود دارد علاوه بر دارچین سیلان گرانتر و با کیفیت تر، نوع دیگری نیز وجود دارد: دارچین کاسیا، کاسیا کمتر شیرین است و طعم قوی تر و تندتری دارد نوع دوم بیشتر در آشپزخانه استفاده می شود قسمت روغنی دارچین مملو از ترکیب سینامالدئید است که بوی و طعم لطیفی به رول دارچین می دهد این ماده خواص دارویی دارد و به همین دلیل قرن هاست که دارچین در طب چینی استفاده می شود.

دارچین همچنین حاوی اوژنول و کومارین است ارزش انرژی یک قاشق چای خوری دارچین حدود 15 کیلو کالری است.

رول دارچین

ویتامین های مهمی از جمله ویتامین های A، C، B2 و B6 در دارچین یافت می شود همچنین منبع مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی و آهن است.
دارچین مملو از پلی فنول است اینها آنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در پیری بدن دارند آنها سلول های آسیب دیده را ترمیم می کنند و آنزیم هایی را در بدن فعال می کنند که به سلول در انجام این کار کمک می کند یک دلیل دیگر برای افزودن دارچین به غذاهای خود.

غذاهای مخلوط با دارچین مدت طولانی تری نگه می دارند دارچین حاوی اجزایی است که تاثیر مفیدی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد این خاصیت قبلاً در طب چینی شناخته شده بود که محققان مدرن را کنجکاو کرد آنها روی حیوانات تحقیق کردند مشخص شد که اجزای خاصی از دارچین نقش فعالی در جلوگیری از لخته شدن رگ های قلب شما دارند.