تحقیق و پژوهش درباره بازی ها

تحقیقات یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتال در سال های اخیر به دلیل پیشرفت در فناوری توجه فزاینده ای را به خود جلب کرده است. یک بررسی سیستماتیک برای درک وضعیت فعلی و پتانسیل تحقیقات یادگیری مبتنی بر بازی فکری دخترانه و بازی (GBL) در علوم و ریاضیات انجام شد.

این مطالعه مقالاتی را در مورد GBL در آموزش علوم و ریاضیات منتشر شده در پایگاه داده Web of Science (WoS) از سال 1991 تا 2020 مرور کرد. 146 مقاله برای تحلیل محتوا و کتابسنجی انتخاب شدند. پس از تجزیه و تحلیل سیستماتیک روندها و مرورهای کلی، بحث ها و بینش هایی را برای آینده ارائه می کنیم.

این مطالعه سوالات پژوهشی مرتبط را برای تجزیه و تحلیل نویسندگان، مناطق، موضوعات کاربردی، مراحل آموزشی، روش‌های تحقیق، انواع و دستگاه‌های بازی و بازی فکری دخترانه با کاغذ ، مسائل عملکرد و کلمات کلیدی نویسنده مطرح کرد. نتایج نشان داد که اکثر تحقیقات منتشر شده در این زمینه در تایوان و پس از آن ایالات متحده انجام شده است.

GBL در حال حاضر در ریاضیات و علوم برای افزایش انگیزه و مشارکت یادگیرنده و کاهش اضطراب یادگیری استفاده می شود. نتایج همچنین نشان داد که مهارت‌های تفکر مرتبه بالاتر مانند حل مسئله، همکاری گروهی و تفکر انتقادی در سال‌های اخیر به کانون مهم تحقیقاتی تبدیل شده‌اند.

بررسی سیستماتیک همچنین نشان داد که محققان از سال 1993 در این زمینه مشغول بوده اند و از سال 2011 مطالعات زیادی انجام داده اند. بیشترین موضوعات مورد بررسی توسط محققان بود، در حالی که رفتارهای یادگیری و رقابت جهت گیری های نسبتاً جدیدی برای کشف بودند. این مطالعه GBL را در آموزش علوم و ریاضیات تجزیه و تحلیل و خلاصه کرد به این امید که بتواند به تحقیقات آینده کمک کند.

مجله بررسی شده با هدف «ارتقای دانش مربوط به طراحی محیط‌های یادگیری مبتنی بر بازی و بازی فکری راز جنگل و ارائه چارچوب‌های نظری مرتبط و آخرین یافته‌های تحقیقات تجربی در زمینه یادگیری مبتنی بر بازی».

اهداف اصلی IJGBL شناسایی، توضیح و بهبود تعامل بین نتایج یادگیری و انگیزه در بازی‌های ویدیویی و ترویج بهترین شیوه‌ها برای ادغام بازی‌های ویدیویی در محیط‌های آموزشی است. این مجله چند رشته ای است و جنبه های شناختی، روانشناختی و عاطفی یادگیری مبتنی بر بازی را مورد توجه قرار می دهد.

راه حل های آموزش مبتنی بر بازی مبتکرانه و مقرون به صرفه را مورد بحث قرار می دهد. همچنین اطلاعات ارزشمندی را در زمینه یادگیری مبتنی بر بازی به دانش‌آموزان، محققان، مربیان و سیاست‌گذاران ارائه می‌کند و درک آنها را از فرآیند طراحی، توسعه و استقرار بازی‌های آموزشی و بازی فکری خارجی کارتی موفق افزایش می‌دهد. IJGBL همچنین مسیرهای آینده را در این رسانه آموزشی جدید مشخص می کند.

  • منابع:
    1. Research On Games
  • تبلیغات: 
    1. خرید چرم اصل دباغی شده با قیمت عمده
    2. با گذاشتن لنز در ماست عمر آن را دو برابر کنید
    3. مغز پسته به عنوان یک رژیم سالم مصرف می شود
    4. کشاورزی با چکش برقی دام های خود را ذبح می کرد!