بررسی پرورش و تولید ماهی قزل آلا در نروژ

اهمیت اقیانوس برای نروژ برای ساکنان این کشور از بین نرفته است. این کشوری است که بر پایه ماهیگیری بنا شده است و صادرات ماهی مهمترین تجارت قبل از کشف نفت بوده است. میوه آرایی سیب این کشور همچنان دومین صادرات بزرگ کشور است و تنها در نیمه اول سال 2019، 506000 تن ماهی قزل آلا از نروژ صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشت.

به همین دلیل است که یکی از مالکان مرکز آموزشی سالمون، پتر سندبرگ، احساس می کند که نروژی ها و گردشگران در مورد پرورش و تولید ماهی قزل آلا، چرا نروژ باید به زنده نگه داشتن این صنعت ادامه دهد، و اینکه پرورش ماهی قزل آلا چقدر ضروری است، مهم است. کشور.

The Salmon که توسط مالک رستوران Sandberg و Nova Sea، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی قزل آلا پرورشی اقیانوس اطلس در شمال نروژ تأسیس شده است، در Tjuvholmen در اسلو واقع شده است. این مرکز که به دو بخش تقسیم شده است، با هدف آموزش مردم در مورد ماهی قزل آلا و صنعت پرورش ماهی قزل آلا، و همچنین دادن طعم لذیذ اقیانوس اطلس به مردم است.

سندبرگ می گوید: «این یک مرکز منحصر به فرد است. «هیچ جای دیگری شبیه آن نیست. ماهی قزل آلا این یک تجربه تعاملی است که صنعت ماهی قزل آلا نروژی را ارائه می دهد و همچنین یک رستوران است. این ترکیبی از درک اینکه غذای شما از کجا می آید، چیست، چگونه تولید می شود و برای کشور ما چه معنایی دارد، و اینکه بتوانید آن غذا را در همان فضا بخورید.”

با ایستگاه های تعاملی در بخش تجربه مرکز، بهترین زمان مصرف پودر سنجد بازدیدکنندگان می توانند از طریق پلتفرم یادگیری مبتنی بر بازی Kahoot اطلاعات کسب کنند و دانش خود را آزمایش کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از اتاق کنترل بازدید کنند، که در حال پخش مستقیم ویدیو از سواحل هلگلند است و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد ماهی‌ها را در زمان واقعی از طریق دوربین‌هایی که در بالا و زیر آب قرار می‌دهند، مشاهده کنند.

نخست‌وزیر نروژ، طرز تهیه زیتون سیاه ارنا سولبرگ، اتاق کنترل را در خلال افتتاح رسمی مرکز در اوایل سال جاری امتحان کرد و با استفاده از کنترل‌ها و فناوری موجود در مرکز به تغذیه ماهی آزاد کمک کرد.

  • منابع:
    1. The Salmon: An educational taste of salmon in the heart of Oslo
  • تبلیغات: 
    1. با ایجاد یک طرح اقتصادی چندین شغل احیا شدند
    2. پخش آیفون8 بین مهمانان در یک عروسی لاکچری
    3. راز ارز دیجیتال و بورس در جهان
    4. راهکار مناسب برای رسیدن به ثروت بایدن