بررسی عملکرد عسل برای درمان سرطان

عسل و سرطان مطالعات کنونی نشان می‌دهد که عسل ممکن است از طریق مکانیسم‌های مختلفی اثرات ضد سرطانی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که عسل از طریق تداخل با مسیرهای سیگنال دهی سلولی متعدد، از جمله مسیرهای القای آپوپتوز، ضد جهش زا، ضد تکثیر و ضد التهاب، خاصیت ضد سرطانی دارد.

عسل کوهی بلوچستان پاسخ های ایمنی را اصلاح می کند. عسل برای جلوگیری از تکثیر سلولی، القای آپوپتوز، اصلاح پیشرفت چرخه سلولی و ایجاد دپلاریزاسیون غشای میتوکندری در انواع مختلفی از سرطان مانند سلول‌های سرطان پوست (ملانوم)،سلول‌های اپیتلیال آدنوکارسینوما، سلول‌های سرطان دهانه رحم، مشخص شده است.

سلول‌های سرطانی آندومتر، سلول‌های سرطانی کبد، سلول‌های سرطان کولورکتال، سلول‌های سرطان پروستات، کارسینوم سلول کلیوی، سلول‌های سرطانی مثانه، سرطان ریه سلول‌های غیر کوچک انسان، سرطان استخوان سلول‌ها (استئوسارکوم)، و سرطان خون و سلول‌های سرطانی دهان (کارسینوم سلول سنگفرشی دهان).

علاوه بر این، عسل طبیعی سبلان می‌تواند انواع مختلفی از تومور را در مدل‌سازی حیوانی از جمله سرطان سینه، کارسینوم، ملانوما، سرطان روده بزرگ، سرطان کبد و سرطان مثانه مهار کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای بهبود درک ما از تأثیر مثبت عسل و سرطان مورد نیاز است.

عسل و آسم عسل معمولاً در طب عامیانه برای درمان التهاب، سرفه و تب استفاده می شود.توانایی عسل پونه کوهی در کاهش علائم مرتبط با آسم یا به عنوان یک عامل پیشگیرانه برای جلوگیری از القای آسم نشان داده شد.

برونشیت مزمن و آسم برونش با مصرف عسل خوراکی در مدل‌سازی حیوانی درمان شد. علاوه بر این، مطالعه ای که توسط کامروزمان و همکاران انجام شد. نشان داد که درمان با عسل با کاهش تغییرات هیستوپاتولوژیک مرتبط با آسم در راه هوایی به طور موثری التهاب راه هوایی ناشی از اووالبومین را مهار کرد و همچنین از القای آسم جلوگیری کرد.

همچنین کشف شد که استنشاق عسل سبلان با موم به طور موثر هیپرپلازی سلول های جامی ترشح کننده مخاط را از بین می برد. با این حال، مطالعات آینده برای بررسی این اثرات عسل برای درک بهتر مکانیسم‌هایی که توسط آن عسل علائم آسم را کاهش می‌دهد، مورد نیاز است.

  • منابع:
    1. Honey and Health: A Review of Recent Clinical Research
  • تبلیغات: 
    1. مردم سومالی از دوچرخه برای دوخت لباس استفاده می کنند.
    2. مسموم شدن تمامی مسافران یک هواپیما با خوردن ذرت!
    3. انگشتری که می تواند ضربان قلب را نشان دهد!
    4. راهکار عجیب بیل گیتس برای ثروتمند شدن