با سیر ترشی بیست ساله در قرعه کشی پژو 206 شرکت کنید

از آنجایی که نمک در فرآیند تخمیر نقش دارد، اگر سیر تخمیر شده آن را در خانه تهیه کنید، نسبت به سیر ترشی بیست ساله محتوای سدیم بیشتری دارد. سیر تخمیر شده بدون سدیم نیز در فروشگاه های مواد غذایی موجود است.

یک مطالعه نشان داد سیر تخمیر شده دارای سطوح بالاتری از ریبوفلاوین، α-توکوفرول و اکثر اسیدهای آمینه است، اما سطوح پایین‌تری از تیامین و اسید اسکوربیک (ویتامین C) دارد.

مزایای بالقوه سیر تخمیر شده برای سلامتی سیر در تمام اشکال آن به دلیل اندازه اش سرشار از مواد مغذی است – از جمله ویتامین های B و آنتی اکسیدان های ضد سرطان – که می تواند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهد. اما ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

تحقیقات تعدادی از فواید بالقوه برای سلامتی خوردن سیر را پیدا کرده است، از جمله سیر تخمیر شده:اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی برخی از مطالعات نشان داده اند که سیر ممکن است پاسخ ایمنی بدن را تقویت کند، اگرچه شواهد بیشتری مورد نیاز است.

یک مطالعه 12 هفته ای روی انسان نشان داد که مصرف روزانه مکمل سیر در مقایسه با دارونما، سرماخوردگی را تا 63 درصد کاهش می دهد.مطالعه دیگری نشان داد که عصاره سیر کهنه شده در دوزهای بالا (2.56 گرم در روز) روزهای بیماری ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا را تا 61 درصد کاهش می دهد.

مطالعه سوم شواهد را ناکافی نشان داد و گفت که به داده های بیشتری نیاز است.کاهش فشار خون مطالعات متعددی که بر روی انسان انجام شده است نشان می دهد که سیر می تواند تأثیر قابل توجهی بر فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا داشته باشد.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که 600 تا 1500 میلی گرم عصاره سیر کهنه شده به اندازه داروی فشار خون آتنولول در کاهش فشار خون در یک دوره 24 هفته ای موثر است.

برای مشاهده این فواید، باید روزانه مقدار بسیار زیادی سیر مصرف کنید – تقریباً چهار حبه. سطح کلسترول را بهبود می بخشدو خوردن سیر می تواند سطح LDL یا کلسترول “بد” و کلسترول کل را کاهش دهد.