استفاده از پارچه مخمل سوزن دوزی شده بد شگونی می آورد

نوعی پارچه ابریشمی. نوعی پارچه ابریشمی سبک و ساده با درخشندگی جزئی. پارچه ابریشمی دارای چاقوهای کوچکی است که پارچه را در لمس کمی زبر می کند.

این پوکرها با استفاده از نخ های مخمل s-twist و z-twist ایجاد می شوند که به ترتیب در خلاف جهت عقربه های ساعت و در جهت عقربه های ساعت تابیده می شوند.

نخ های پارچه مخمل سوزن دوزی شده نیز بسیار سفت تر از نخ های استاندارد پیچیده می شوند. سپس نخ ها به صورت یک بافت ساده بافته می شوند.

به این معنی که یک نخ پود به طور متناوب روی یک نخ تار و زیر یک نخ منفرد بافته می شود. پارچه شفاف را می توان از انواع منسوجات، هم مصنوعی و هم طبیعی، مانند ابریشم، نایلون، ابریشم مصنوعی یا پلی استر بافته کرد.

گینگهام. Gingham یک پارچه پنبه ای یا گاهی اوقات یک پارچه ترکیبی پنبه ای است که با نخ رنگ شده با استفاده از یک بافت ساده برای ایجاد یک الگوی چک شده درست می شود.

جینگهام معمولاً یک الگوی دو رنگ است و ترکیبات محبوب آن عبارتند از گینگهام قرمز و سفید یا گینگهام آبی و سفید. الگوی چک شده می تواند در اندازه های مختلف باشد.

الگوی Gingham برگشت پذیر است و در هر دو طرف یکسان ظاهر می شود. گینگهام به دلیل قیمت پایین و سهولت تولید پارچه ای محبوب است.

Gingham اغلب برای پیراهن های دکمه دار، لباس ها و رومیزی ها استفاده می شود.
جرسی. جرسی پارچه ای نرم و کشدار است که در اصل از پشم ساخته شده است.

امروزه جرسی نیز از پنبه، مخلوط پنبه و الیاف مصنوعی ساخته می‌شود. سمت راست پارچه کشباف کشباف صاف با بافتنی تک دنده کمی است، در حالی که قسمت پشتی کشباف به صورت انباشته است.